SZŐNYI BARTALOS MÁRIA
©
PSZICHOMATIKA ÉS A DOMINÓ ANALÍZIS
ÖSSZEFÜGGÉS-ELMÉLETE
2002 – 2005.
Bevezető gondolatok
A tudás felhalmozódása az idő és haladás függvénye. Ezért nem találok benne
semmi különlegeset. Még akkor sem, ha már 2002-től foglalkoztat a „Dominó
analízis” általam megalkotott alapmódszerének fejlesztése. A világegyetem
spirituális (itt a spirituális szó „szellemi”-t jelent és nem a szellemvilág
értendő alatta!) dimenziója létezését produkáló alapvető nézetkülönbségei
mégis rám inspiratív hatásúak és továbbgondolásra serkentenek.
A nyugati tudomány szerint a világegyetem olyan anyagi rendszer, amely önmagát
hozta létre, és a tudat, vagy az intelligencia az anyag véletlen-szerű
mellékterméke.
A materialista tudósok a spiritualitásra (szellemvilágra) való minden
hivatkozást a tudatlanságnak, vágyálomnak, primitív vagy gyermeki képzeteknek
tulajdonítanak.
Az a több évtized, amit az emberi természetnek, a gondolkodásnak, a „Tudat
Varázsának”, és a magatartási formák kutatásának szenteltem, felhalmozott bennem
olyan mennyiségű tudásanyagot, amelynek következtében szellemi igényem, szellemi
érdeklődésem kitágult spiritualitásában – minden szinten.
A nyugati anyagelvű tudomány valóban sokat adott a Föld népeinek – jót is
rosszat is – biztosítva az anyagi fejlődést. A nyugati ipari civilizáció
naivitása és tudatlansága a különleges tudatállapotokat figyelmen kívül hagyva
tett és tesz különbségeket az emberi fajon belül.
Reménykedem csak, hogy e különbségtétel nem gyorsul fel, hanem csökken az
emberek és társadalmak között. Eljön az idő, amikor a régi, anyagelvű
társadalmak erejüket veszítve átalakulnak és a tudat a spiritualitással együtt a
valóságot tükrözheti. A tudomány a spiritualitás különböző szintjein és
értelmezésében találkozik személyemben. Arra a megállapításra jutottam, hogy
nincs külön földi és égi valóság. Egy összefüggő VALÓSÁG létezik, amelybe
belefér az anyag, a szellem és a lélek világa éppen úgy, mint a „hús-vér” ember
a mentalitásával, lelki és anyagi mivoltjával együtt. (Döbbenet c. könyvemben is
van erről szó más összefüggésekben.) Erre fontos minden tudósnak, kutatónak,
elmélkedőnek, filozófusnak, ezoterikusnak rádöbbenni és közel kerülhet egymáshoz
a keleti - nyugati civilizáció. Ebben az intuícióval telített érzékeny
évezredben az értékrend az, amit figyelembe fontos venni mindenkinek – embernek,
társadalomnak. Ugyanis, ha valaminek mindig csak az egyik oldalát látjuk vagy
láttatjuk, soha nem ismerhető meg, nem tárulhat fel a másik oldala. Nem lesz
valóságos az összkép. Hangsúlyozom: A VALÓSÁG MINDIG ÖSSZKÉP, s én erre
törekszem az összefüggéseket kutatva. Fontosnak tartom a személyiségelemzésben –
a kutatás folyamatában – az összkép kialakítására való törekvést az emberről,
amely aprólékos analízist kíván nem csak tőlem, hanem minden tanítványomtól; de
mindazok részéről is, akik komolyan veszik az embert.
Az ember minden problémája a tudati múltjából eredő, anyagelvű egoista
gondolkodási formájából ered. Akkor érhetjük tetten magunkat az előbbi mondatom
igazságán, amikor érezzük, hogy valami nincs rendben a kimondott szavaink,
tetteink és gondolataink – gondolkodásmódunk – között. Pl. nem azt mondjuk ki,
amiben hiszünk. Elborzadunk attól, hogy egyhelyben topogunk. Feszengünk olykor
azért, mert azt találtuk kimondani, amiben régen hittünk, és rá kellett
döbbennünk, hogy már nem ugyanúgy gondolkodunk, mint régebben; mert a TUDÁS és a
TAPASZTALAT felhalmozódása megváltoztatta gondolkodásunkat. Nem csupán
érettebbek, tájékozottabbak lettünk, hanem spirituálisan is fejlődtünk.
A DOMINÓ ANALÍZIS kidolgozását azért tartottam fontosnak 2002-ben, mert a betűk
és számok pszichológiájával foglalkozom. Minden név betűje, és minden születési
szám, mintegy álarcként takarja az embert. Ezt az álarcot segíti „lefejteni” az
emberről a DOMINÓ ANALÍZIS.
A pszichomatikában általam vizsgált rezgésszámok hatásai az ember magatartási
formáira vetítve életútjában és a reakciói megnyilvánulásában már egyértelmű.
A lapdominó, mint illusztráció, a számok vibrációiban egymáshoz illesztve a
vibratív feszültség okára világít rá, s ezzel „lehull a személyiségről az álarc”
az elemző előtt.
A dominó olyan, mint amikor rajzoltatunk a gyermekkel, vagy a felnőtt emberrel.
Csupán nem rajzolt alakzatok szimbolikájában, hanem a dominó szimbolikussá váló
pöttyeinek számában mesél az ember életútjában megjelenhető szituációkról.
(Megjegyzés: A Dominó analízishez nem fontosak a dominó lapkák, nem lényeges
eszköz. A módszer tanulása folyamatában illusztrációként szerepeltettem.)
A DOMINÓ ANALÍZIS kidolgozására a nyugati és keleti tudatvilág különbsége
inspirált. E két tudatvilág közötti HÍD szerepét tölti be a Dominó analízis
módszere, melynek kidolgozása folyamatos egész életemben és folyamatában a
célom: a két világ tudati harmonizálása. Úgy gondolom, hogy az életem
folyamatában felhalmozott elméleti és tapasztalati (materiális és spirituális)
kombinatív tudásanyagom szimbolikusan „sűríthető” a dominókészletre, amely
sűrítést csak azok tudják „kibontani” és megfelelően alkalmazni a Dominó
analízis módszerében, akik elvégezték a Pszichomatika I-II-III. részén túl az
összefüggéselméletekkel foglalkozó tanfolyamot nálam.
A DOMINÓ ANALÍZIS megállapításainak sorozata mindig egy adott
személyiségre vonatkoztatva történik, az ő élet-és világszemléletét megértve,
ezt alapul véve, de figyelembe véve azt, hogy az ő szemlélete az idők folyamán
változhat különböző hatásmechanizmusok érintése miatt.
A Dominó analízis:
- együttgondolkodásra készteti a vizsgált személyiséget,
- általános irányvonalat mutathat,
- konkrét kérdésre is adhat választ bármely szinten (anyagi, lelki, szellemi
területeink minden részletére kiterjedően).
MIÉRT NEM LÁTJUK ELŐRE ÉLETUTUNKAT?
Egyszerűen azért nem, mert benne vagyunk, rajta haladunk. Szimbolikusan képileg
is megjelenítve azt mondhatom, ha gyalogosan, vagy kocsival haladsz az úton,
csak a kanyarig látod magad előtt az utat. Ha sikeresen veszed a kanyart –
elfordítod a kormányt – akkor az újabb kanyarig megint belátod az utat, és ez
így folytatódik…, amíg célhoz nem érsz.
Ha bent vagyunk a szobában, nem látjuk kívülről a házat. Persze, kimehetünk
megnézni, de akkor meg azt nem látjuk, mi van bent. Így vagyunk az életünkkel,
saját életútunkkal. Megnézethetjük más szemével kívülről, mert saját két szemünk
vak. Néha egy HARMADIK SZEM kell ahhoz, hogy ráébresszen bennünket, mit nem
akarunk észre venni.
Bizony, az ember esendő lény még akkor is, ha spirituálisan fejlettnek érzi
magát. Vagy: esetleg materiális szemléletéből eredően rádöbben arra, hogy a
vagyonon és pénzen kívül más is van ezen a földön még akkor is, ha pénzcentrikus
világban agyonhajszolja magát és kiég 35-40 éves korára.
A pénz utáni vágy elhúzza önmagától az embert.
A Föld az anyagi biztonságod, a víz a lelked, a levegő a
szellemed-mentalitásod-tudatod szimbóluma. Bármelyiket „megrontod”, önmagad
ellen teszel. Oda-visszahatás érvényesül, vagy a fizikából ismeretes
hatás-ellenhatás törvénye.
Fontos felismerni, hogy a gondolkodásunk eredménye mind az, ami van körülöttünk.
Fejlődésünk, visszafejlődésünk attól függ, hogy a tudatunk hogyan működik.
Megtanultuk-e a leckénket, hajlandók vagyunk-e még tanulni, vagy átadjuk
magunkat az „édes semmittevésnek”. Ez utóbbi esetben jól megszenvedve tanulunk –
és ráadásul felszínesen, hiányosan – a feladott életleckénkből. Pedig, talán
csak azért születtünk a Földre, hogy erre rádöbbenjünk.
Komárom-Szőny, 2005. október 16.
*
Vissza